Restaurant Friday: It's Burger Time, Again! at 'Fette Kuh', Köln

by - Friday, May 31, 2013




Since 'Kiosko' in Barcelona I thought there will be no other burger place I would ever again fall in love with. But then came 'Die Fette Kuh'. A small cozy place with amazing burgers.




The meat is perfectly grilled and of course you're asked how you want it. You have to wait a bit to get a seating place cause most of the time it's crowded, but it goes fast (as the burgers do) and it's worth it!! The interior is nicely decorated, also with a bit of humor. As in every 'stylish' place in Cologne they serve 'Fritz' drinks.

I had the Teriyaki Burger with Avocado, Teriyaki sauce and sesame mayonnaise medium cooked..it tasted A-mazing. The BBQ Burger also was really good and the Chili Burger is making its name an honor. Our side dish were some fries also tasting really good.

The place is in Cologne, so when you get the chance being there you definitely have to visit this spot.

(Scroll down for the german part)



 Wer 'Die Fette Kuh' nicht kennt sollte das definitiv ändern. Ein kleiner Burgerladen in Köln, man kann draussen sowie drinnen sitzen...und die Burger sind super lecker.
Ich bin auch eigentlich ziemlich Burger verwöhnt, nachdem ich in jeder Stadt in der ich bin sofort in den nächsten Burgerladen laufe.. Ja, das spricht für mich und meinen Feinschmeckersinn!! ABER, ich möchte den Burger per se verteidigen (und mich dazu ;)), denn ich gehe ja nicht zu Mc Donalds oder dergleichen. Und ein guter Burger ist wie ein gutes Steak - eine wahre Kunst, die sicher nicht jeder beherrscht ;)

Wie dem auch sei, hat mir mein Teriyaki Burger wirklich sehr gut geschmeckt. Medium gegrillt, mit Teriyaki Sauce, Sesam-Mayo und Avocado kam er geschmacklich sehr nah an seinen Konkurrenten in Barcelona bei 'Kiosko' ran. Der BBQ Burger ist definitiv auch zu empfehlen, aber was soll man dazu eigentlich gross sagen, ein BBQ Burger eben?! Was mir hier allerdings sehr gefiel, dass diesen Burger noch Käse, Bacon und karamellisierte Zwiebeln verschönern..also doch kein 'normaler' BBQ Burger. Die Pommes Frites waren auch lecker..und die Burgerbrötchen sind ein Traum! Nicht das typische Pappbrot, sondern eher etwas in Richtung Brioche..etwas fester..der Hammer!

Eine Internetseite haben die Guten soweit ich das bisher erkundschaftet habe nicht, aber dafür eine Facebook Seite die ausreichend Informationen liefert.











You May Also Like

1 comments

  1. Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.
    I'll make sure to bookmark it and return to read more of your useful
    info. Thanks for the post. I will certainly return.


    Take a look at my page coconut oil

    ReplyDelete